söndag 23 september 2012

Uppe med tuppen

Börjar komma in i det var för länge sen när jag envisades med å vakna super tidigt på morgonen men inte lyckades hålla mig vaken längre än till 22, fast skillnaden nu förtiden är att jag kan inte somna men ändå vaknar jag ganska tidigt...men det känns helt okej för jag har ju sovit så jag känner mig inte trött utan det är bara skönt å få vakna tidigt å känna att man har en hel dag framför sig som man kan spendera hur man vill :)
Eller nästan som jag vill, ska hämta en kompis dotters lilla kanin som vi ska ta hand om en stund (eller en längre stund) ingen som vet egentligen...så sonen är överlycklig för han tycker uppenbarligen inte att det räcker med 1 ulltuss i hemmet utan 2 kommer bli precis lagom.... undrar om han kommer tycka det när det är 2 kaniner som ska ha städat å matas ;)

Tänkte ta mig ner till grannen på eftermiddagen å låna hennes lilla söta islänning å ta en tur, är mest ute efter en lugn skogstur så jag hoppas den lilla hårbollen är med på dom noterna, är några år sedan jag red ut helt själv nu för tiden så har jag alltid ridit i grupp å det är ju en större trygghet när man är flera, nu är ju inte jag så rädd av mig å jag gillar ju hästar med fart har väldigt svårt å komma överrens med tröga puttar.... så vi får väl hoppas jag överlever ;)

Men när man vaknar tidigt så hinner man med mycket har jag i alla fall upptäckt, klockan är 9,20 å jag har redan hunnit med å tvätta en maskin smutstvätt, hängt in en tvätt i garderoben, ätit frukost, satt igång diskmaskinen så nu väntar jag bara på att resten av världen ska vakna... är ju lite extra ensamt när sonen är hos pappan då har jag ju ingen å prata med, fast å andra sidan är det otroligt skönt att tassa runt helt själv på morgonen å släpa runt på den stackars kaffe muggen överallt jag går, brukar hitta muggar lite varstans här hemma.....fönsterbrädor, skrivbordet, byrån i hallen.....hmmm





Sonen skördar sina fina odlade Squash å tycker att jag ska laga mat på dom, är inte så bra på det å inte tycker jag det är så gott heller, stackarn :(  så har ni bra tips på nån bra maträtt så skicka hit det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar