torsdag 3 maj 2012

Sol i sinnet

Att bara kunna sätta sig i solen när man kommer hem å dricka en kopp kaffe i lugn o ro, hur underbart är inte det??!! sen att jag råkade somna å höll på å dö när sonen lägger handen på min axel å ser frågande ut när praktiskt taget flyger en meter upp i stolen halvt skrikande det är en annan sak ;)
Kan ibland känna att jag glömmer bort hur fint jag egentligen har det här i mitt lilla hus på landet, menar inte att mitt hus är fint nu för där finns det hundra saker som ska renoveras, utan den fina naturen runt här, kan ju bara gå vägen upp så är jag i skogen eller gå några kilometer så har jag badbrottet eller alla andra fina vägar runt om i skogarna, så jag måste bara lära mig å lyfta upp huvudet så jag ser nått.... ja å det gäller visst andra situationer också ;)

Från å ha varit en ganska lugnt start på det här året börjar det nu bli desto mera saker jag ska göra....
summering: övertids jobb, åka till TANT GRÖN, jobba i stallet med å fixa det sista inför tävlingen nästa helg, tvinga iväg mig för lite klädshopping i veckan, öppethus på jobbet å sen fest på kvällen å dagen efter tävling i stallet.....
Å sen senare i vår/sommar: metallsvenskan, Brolle, 40-års fest, bjuden på  Bröllop (har redan nu panik över att JAG ska ha klänning på mig!!! är ju inte min grej lixom) jag gillar ju jeans å ett par puma skor då är ju jag som nöjdast ;) men samtidigt kan det ju vara skoj å få klä upp sig riktig ordentligt nån gång :D
Å sen  sist men inte minst den efterlängtade semestern till solen (Rhodos)
Är jag å en väninna som tar med våra barn å åker iväg, vi har semestrat ihop sen vi båda  blev singlar å det har alltid varit tält å aldrig bra väder på våra semestrar, så det här året tröttnade vi å bestämde oss för å åka till nått varm ställe med riktiga sängar å inte luftmadrasser å sand i hela tältet å fuktiga kläder och total kaos över alla saker som ligger överallt.
Det roligaste var förra året när vi tältade i Falkenberg, å det kommer en väninna till med barn å bodde en natt i vårat tält....kan undra vad dom runt omkring oss tänkte när det hoppar ut 3 brudar å 3 barn ur ett tält :S
Sen var det ju just roligt att vi skulle åka över ULLARED på vägen hem, jag menar det är ju inte överdrivet med plats i en bil när man har ett tält 4 luftmadrasset å 4 sovsäckar å kläder till oss 4...finns lixom inte mycket plats att handla saker då!!!
Men det är ju tur man träffar på vänner som ska åka hemåt å hade plats att ta med lite saker så vi kunde handla lite.

 Sonen med kompis har odlat i den gamla sandlådan
 Å jag väntar på att rabarberna ska bli så stora så jag kan göra paj

Nu förbereda inför jobbet i morrn, å packa ridkläderna för direkt efter jobbet bär det av till stallet för lektion med bästa Eva :D

Kram♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar