söndag 6 maj 2012

Känslan!

Ibland så finns den bara där, känslan när man vaknar att det kommer bli en bra dag en sån dag som i dag!!
Brukar skoja å säga att om Karma funkar så måste jag ha gjort mycket elände för jag tycker mest jag får skit tillbaka ;)
Men då måste jag ha gjort nått bra nu då för min dag i dag har bara varit helt perfekt, började förmiddagen på ridklubben där vi skulle ha städdag inför den kommande tävlingen nästa helg, så vi började med å bära ut alla tävlingsbommar (som NÅN!!! egentligen skulle kört ut med traktorn men tydligen inte hunnit!!!)  men men bara å hugga i borde väl räknas som träning om man springer fram å tebax släpandes på ganska tunga träbommar eller??? jag ser det så känns bättre då :D
Sen tog jag å städade cafeterian där jag inte tror nån varit med dammtrasa å sopkvast på det närmaste seklet, så det var en fin dimma därinne innan det blev klart, dom andra pysslade med å spola ridhusväggar, städa läktaren eller spola av å svamptorka alla bommar eller måla staketet så nog fanns det å göra.
Men efter 4 timmar så kände jag att det fick räcka för min del, tog mig till mormor å morfar en sväng istället på en kopp kaffe.

Men sen hem å fortsätta medans ångan ändå var uppe, plantera lite blommor å plocka undan lite för mitt stackars hem har jag inte hunnit med den här veckan å det märks kan jag lugnt säga :S
Men får ta ett riktigt tag i veckan mellan klädhandling till den kommande festen, stallet, föräldramöte å allt annat som ska göras tur man har så många timmar ledigt ;)  *ironi*  fast ibland är det tur att jag lider av problemet att inte kunna sitta stilla för jag får ju en hel del gjort i alla fall (utom att ha ordning hemma!)) är helt säker på att jag har en elak hustomte som stökar till hemma....



 En hög med bommar å hinderstöd fram släpade för tvättning...

 Fina hästarna får lite lunch å mumsa på i hagen...



 Ridskolan bjuder på sin soligaste sida..



















Men nu tänker jag lägga mig i badet å bara ta det lugnt för det behöver man också göra för å behålla den energi som jag lyckats fått, är nog solen som bidrar med att man blir så mycket gladare å piggare :D
Kram♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar