lördag 19 maj 2012

Ett steg i taget!


I måndags träffade jag en kompis som var hemma å hälsade på, vi tog en tur till blomsteraffären för hon skulle ha en blomma till sin pappas grav, fast det blev en jätte söt sten i stället....men till saken hör att JAG har belagt mig själv med shopping förbud på allt som jag verkligen inte behöver..
Men jag tyckte nog jag behövde en skyddsängel, för jag kunde inte motstå denna lilla söta sak som nu pryder mitt lilla bord i tv-rummet
Hoppas bara att hon gör nån nytta för det kan jag sannerligen behöva ;)








Åhhh äntligen har jag hittat "rätt" rosa färg på Pelargoner som jag vill ha, dom skulle vara rosa men vart jag än har letat så har dom ändra varit cerisa eller för blaskiga i färgen, så jag vart överlycklig när jag hittade dom här raringarna till mitt kontor :D








 
 Igår morse hade jag bestämt mig för att det var trappen vid kvarntorpshögen som gällde som träning, har varit dåligt med träning den sista månaden har varit så fullt upp med tävlingarna uppe i stallet å föräldramöten å födelsedagar att jag faktiskt inte fått den tid jag velat ha....
Men nu är den en lugnare period så nu är det dax igen..
Tänkte att jag skulle prova på trappen som alla tjatar om å det är ju rent bedrövligt att jag som bor 5 km ifrån den aldrig ens varit där å provat :S
Men parkerade bilen vid Högmans hage å började med å promenera (springa) runt hela högen först....
 Sen så framme vid trappen, å jag har alltid tänkt när folk har pratat om den att HUR JOBBIGT KAN DET VARA!!! ja jo tack nu vet jag hur j...vla jobbigt det kan vara, benen kändes som gele å ville inte riktigt hänga med....
Men jag tog mig upp utan å vila så många gånger å dom gånger jag stannade så var det kanske 10 sekunder innan jag fortsatte.
 Men det var trevligt å stå å kolla lite på utsikten innan det var dax å bege sig neråt för trappen igen, å ärligt talat så var ju det nästan värre än å gå uppför, för när man ska hålla emot med benen så darrade dom en aning!!

men det är en fin utsikt man har på vägen ner :D


Så idag har jag lite ont i muskler jag inte trodde jag hade å jag är inne på om jag ska lura med Stockholmsbruttan i morgonbitti innan hon far hem igen, men jag har inte berättat det för henne än...
Men man ska ju bota träningsvärk med mera träning så vad kan vara bättre än å ta ett varv till i den eländes trappen...
Och jag måste ju kännsa mig hemma på högen eftersom jag ska dit den 16 Juni å kolla på Brolle den lille raringen ;)

Tycker jag hunnit med såååå mycket dom här  lediga dagarna, var uppe hos grannfrun å tog en koppkaffe å tittade på hennes stackars dotter som slagit volt med både sig själv å ponny.... å den tjejen tror jag inte har så skoj nu, för attans vad svullen hon var, näsan var dubbelt så stor å en jätte fläskläpp...men det var tur att det inte vart värre å den är en tuff tjej så det kommer gå bra..
Så visst hästsport kan vara farligt å motorsport kan vara farligt, å det har vi ju om inte annat fått erfara det sista året med både simoncelli från MotoGP och lee richardson från Vargarna Speedway, men allvarligt det är farligt å ens gå över vägen å om jag inte lever fullt ut när jag lever då kan jag ju missa det roliga å det har jag ingen som helst lust med ;)

Nu ska det fixas i ordning på den trötta fröken Larsson så jag ser respektabel nog ut för att vistas bland folk, ska ta en sväng till Marieberg med stockholmspinglan som skulle handla lite födelsedags presenter, ja å snacka en massa strunt ska vi förstås göra....jag menar försök å hindra oss ;)

Igår brann det kan jag säga, ja jävlar va arg jag var å det är nästan att jag blir förvånad själv över hur arg jag kan bli..... det sker otroligt sällan...
Men nu hade jag fått nog, mitt avlopp som inte har gjort annat än å strula vart stopp på igen vilket betyder att det blir avlopps vatten i källaren, mysigt!! nä inte det minsta
Och till saken hör att dom skulle komma å gräva upp det redan förra veckan men det dök inte upp några gubbar, å så skulle dom ha kommit hit igår men inga gubbar då heller
Sen går jag ner i källaren å inser att nu e det stopp IGEN!!! som tur var så hade det inte hunnit bli vatten på golvet utan jag såg det i tid, ringer lilla pappsen som sitter i bilen på väg till nån stuga nån stans som dom hyrt över helgen, han fråga om han ska ringa till han som ska gräva..
Näää ge mig numret så ringer jag själv säger hon som hatar å prata i telefon men lagom uppretad så kände jag att jag ville säga dom ett å annat å det funkade för han fixa en gubbe till så fixade dom stoppet så jag ska klara mig över helgen å på Måndag ska dom komma å gräva upp avloppet igen, 
så nu hoppas jag verkligen dom står här på måndag morgon.......
Och det är ju inte lätt å vara arg när han som gräver är super trevlig å så pratsam, men även jag har en gräns så står dom inte här på måndag kan han få vara hur trevlig som helst, jag kommer å koka över ;)

Kram♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar