fredag 27 april 2012

Lever på hoppet!

Haft en underbar dag som alltid när vi åker iväg å rider islandshäst.
Idag hade vi lyckats skrapa ihop 8 tappra själar varpå en var en modig kille, tycker det är modigt å vara ensam kille bland alla brudar å dessutom aldrig suttit på en häst... men måste säga att han imponerade med sitt mod å det värsta var ju att min lilla racer herre Gammur nästan fick bita i gräset å känna sig besegrad...men inte riktigt för än så länge har jag inte haft nån med som varit snabbare å idag så var han riktigt rolig att rida, å han var så laddad inför galopp nummer två att han tog ett stort skutt rätt upp i luften innan han dundrade iväg i full fart!! TJOOHOOO!!!
Är ju hur kul som helst, en stackare gjorde dock en liten frivolt å landade på marken, som tur var var det mjukt där å hon gjorde sig inte illa.... jag som alltid har skrytit med att på alla gånger jag varit med på turridning så har aldrig nån ramlat av :S

Å jag som här om dagen pratade med en kollega om att vi skulle börja i en grupp med hoppning, för både hon å jag har värsta fobin mot å hoppa, men idag har jag lyckats hålla mig kvar när den lille herrn tog värsta skuttet över ett dike å jag SATT KVAR!! big smile..... så jag kanske är botad å vågar mig på några riktiga skutt nån gång, men då ska det helst vara nergrävda bommar ;)  hihi
Så vill ni åka iväg på ett riktigt bra ställe med fina hästar å kanon ledare så rekommenderar jag varm ERIKSLUNDS ISLANDSHÄSTAR utanför Ervalla
http://www.erikslundsislandshastar.com/

Så jag tror det kommer vara några som har ont i rumpan i morrn ;)  men det är det värt *stort leende*
Fina fina Gammur

Nä nu e det dax å sätta fart på sonen så han kan städa till kaninen å jag kan städa det andra, jag gjorde han lycklig förut när råkade nämna nått om att det nog går å klippa gräset i morrn...då sken han som en sol den galningen ;)
Försökte sen lite snygg även föra på tal att det minsann är speedway på tisdag å att han kan följa med sin gamla mamma dit kanske...men NÄ han var mycket hellre hemma sa han....
Vad har jag gjort för fel??? han gillar inte speedway, han gillar inte motorcyklar, han gillar inte hårdrock, är inte säker på att det är mitt barn!!!
Fast å andra sidan är han lika snäll som jag ;)

Nä nu ska det städas lite så man kan hasa ner i soffan med gott samvete sen å inte ta sig ur den förrens det är dax å gå å sova, ja d vill säga om jag inte redan somnat i soffan 13 gånger förstås :S

Ullis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar