lördag 4 februari 2012

Vilken dag!

Igår när jag skulle se på TV så var det nån som envisades med å flyga med sin helikopter mitt framför mina ögon... 


 I morse när vi hade ätit frukost tyckte den lilla luddtussen att det var dax för lite mys för han också så han satt i knät på sonen när han kollade på TV, men sen blev det fart på han å han sprang runt som en galning å upp å ner för trappen...
Å sen när det väl blir tyst å lugnt här så inser man ju att nått är på gång som typ att han äter upp mina blommer det satans lilla mostret ;)





På eftermiddagen följde jag med en kompis som smakråd när hon skulle välja byrå/skänk på möbelaffären i Odensbacken, var lite skoj för det var ett tag sen jag hade varit där å jag inser ju att jag skulle behöva vara miljonär för å köpa det jag vill ha....
Å är det inte konstigt att inte tycker jag dom "billiga" sofforna eller borden är snygga utan det är alltid det som kostar mest :(
Men det blev inte så mycket handlat utan det blev 2 små söta skålar till lördags godis en rosa till mig å en blå till sonen, och sen kunde jag inte motstå Bruka tvålen den doftade ljuvligt nästan sommar å det kan ju behövas en kall dag som denna..




Sen när vi kom hem tyckte sonen det var dax å ge dom stackars fåglarna lite mat, så vi fyllde på fågel stugan å hängde den i äppleträdet.
Tycker det ser lite mysigt ut när den hänger där å fåglarna sitter å käkar.. Men det var ju inte direkt varmt ute så jag tog det största halsduk jag kunde hitta så det ser mest ut som huvudet sitter direkt på axlarna men det e det värt för å slippa frysa ;)



Det här var det goda vinet jag drack igår kväll, är nog ett av dom dyraste vita viner jag brukar köpa (99:-) men om man som jag bara dricker nån gång varannan månad eller så så kan jag gott kosta på mig det jag gillar bäst, om jag nu skulle vara en sån som pimplar vin varje helg skulle jag definitivt inte göra det, skulle iof aldrig komma på tanken att slänga 500:- på alkohol varje månad verkar i min värld inte riktigt klokt :S  när man kan köpa nya å fina skålar för dom pengarna ;)


Nä nu ska jag ta med sonen å åka till en kompis å hans 2 barn å laga lite mat å bara snacka en massa strunt!!

Ha en bra Lördag kväll♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar