söndag 1 januari 2012

Nytt år nya möjligheter♥

Jaha så var det 2012 då, ett helt nytt år med massa nya möjligheter kan låta som en klyscha men jag gillar idén, man lämnar det gamla å mindre bra bakom sig å blickar framåt å ser till att göra det bästa av sina möjligheter så kommer nog det här i bli det bästa året på läääänge.....jag känner att det är nu eller aldrig!!
Avlutade det gamla året med några goda vänner och nya bekanskaper, trevligt som vanligt å man kan ju fundera på hur man kan sitta runt ett bord å käka å prata i 8 timmar utan å få tråkigt, bara lite ont i kroppen av å sitta still ;)
Är idag väldigt glad för mitt val att vara nykter å köra på nyårsafton, är sjukt trött idag å lägg då till om man skulle vara bakfull....usch hemskt!  Men det blev en sen kväll i alla fall, lite senare blev den ju också för att jag lyckades köra vilse när jag hade skjutsat hem en av dom som varit med på festen, kan ju skylla på att det var otroligt dimmigt :S  fast det beror nog egentligen på avsaknaden av lokalsinne. Inser i alla fall att jag e på väg åt fel håll när det står KARLSKOGA på skylten åt det hållet jag åker, fick lite panik när jag inser åt vilket håll jag är på väg å undrar en aning panikartat när nästa avfart är så jag kan svänga runt å vända....
Men jag lyckades hitta hem till slut så en si så där klockan 4,30 stöp jag i säng var ju bara synd att jag var tvungen å vakna 8,30...



Var på mellandagsrea å bestämmde mig att köpa nått jag verkligen behöver ett par nya träningsskor, hittade ett par adidas som passade bra å så kostade dom "bara" 590:- enda nackdelem är att dom är vita å det lär dom väl inte vara så länge tyvärr.... men ibland får man inte bry sig om sådana baggateller ;)



Så nu ska jag förhoppningsvis se ut så här lite oftare, ja som en mupp i träningskläder menar jag, ska börja om med mitt träningsprogram förra gången blev det ju så halt att jag inte kunne ge mig ut men nu har min mormor å morfar sett till att jag inte kan skylla på det heller......fick fina dubbar å sätta på skorna *kanon*



Sen ska jag komma igång å äta lite bättre frukost igen, har blivit alldeles för mycket mackor ett tag bara för att det är så bekvämt att ta med till frukost på jobbet, men nu ska jag tillbaka till det bättre på många sätt (inget nyårslöfte har varit på väg dit ett tag!) 


Idag har det varit en riktig slappar dag mest suttit i soffan i mina nya sköna stickade sockar som jag fått av sonen i julklapp, en stickad tröja plus en munktröja och träningsbyxor å lägg sen till ett stort varmt täcke till det med en dator i knän försökande få ordning på telefon eländet som jag promt skulle göra en uppdatering på....
Å det var inte riktigt så genomtänkt kände jag efteråt när alla mina kontakter försvunnit alla appar å alla anteckningar....
Kan inte påstå att jag jublade utan just då var det inte långt till tårarna :(
Lyckades i alla fall hitta kontakterna å apparna men resten är historia "gone whith the wind"

Kanske skulle göra som en kollega sa - du får skaffa ett teknikfreak, ja tror minsann jag skulle behöva det;)




nu ska jag försöka hitta nått vettigt å se på tv för jag tänker inte röra mig från tv-soffan förrens det är dax å flytta sig till sängen, vilket med tanke på dom få timmar jag sovit i natt borde vara dax när som helst.....*gäsp*  
Psst dom söta kaninerna är från Stallbackens Handelsbod

Så gott nytt år alla mina vänner å en stor Kram♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar