söndag 11 december 2011

Tomtar på loftet!

Lyckades somna i soffan fredags kväll, ja jag är ju inte förvånad på nått vis brukar ju bli så efter en jobb vecka, men tog mig till sängen i skaplig tid å sov så skönt hela natten med avbrott av några rara drömmar... önskar bara att jag kommit ihåg hela drömmen ;)
Men sen vaknade jag väl tjugo över sex på morgonen men jag hade väl sovit färdigt för jag var pigg som en lärka :D
Så ner å käka lite frukost i lung å ro innan sonen vaknade vilket han inte gjorde förrens halv elva eller nått.
Sen satte vi fart med å städa, pynta och baka.
Så det här är ett litet smakprov på vad vi gjorde under gårdagen :D



Är inte så mycket för tomtar (har väl för många på loftet kan jag tro!!) men domjag har målat själv brukar få komma fram i alla fall
                                                         Också en egen målad tomte,


Mitt i all städning å pyntande så bakade jag en saffrans kladdkaka som skulle med upp till stallet på söndagen

                                                   Några hyacinter måste man ju ha,

                  Röda äpplen det tycker jag hör julen till så sånna finns det lite varstans i mitt hem
                                              Å självklart massa ljus så det blir lite mysigt
                                                     Å så gamle tomtefar förståååååschhh

Å så var det söndag å dax för tävlingar upp i stallet Lindhult Östansjö (ridskolan) istället för det årliga lucia showen så bestämdes det att i år ha en hopptävling för både ridskole hästar å privat ryttare.
Vi som är involverade i ridskolan hjälpte till med kakbakning, cafeteria, banpersonal ...mm
Var en mycket trevlig dag å ganska bra uppslutning på folk, finns en del vi lärt oss till nästa gång som inte klaffade så bra...men det tar vi med oss å tänker på nästa tävlig...
Men jag tror det var en uppskattat dag av dom flesta i alla fall.
Å jag blir så imponerad avv alla som vågar vara med å tävla för jag är värsta fegisen när det gäller hoppning....ja när det gäller å tävla med häst överthuvudtaget skulle jag nog säga.
och inte blir det bättre när man ser kompisens (grannfruns) dotter ta en liten luft tur innan hon landar på marken när stackars hästen tyckte att det var en aning läskigt å till råga på allt hade ju hennes moraliska stöd å bästa vän lilla Queenis fått gått ur ridhuset så då är det ju klart att det blir läskigt när man inte är van vid å vara själv :(
Men tjejen är ju lugnet själv så det löste sig å lilla putten skötte sig så fint sen.



Nu är det lite läxläsning med sonen å kvälls mat sen ska det bara slöas i soffan för det känns det INTE som jag hunnit den här helgen...

                                                                                       
                                                                       Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar