söndag 6 november 2011

Hand i hand

Tänk vad saker i livet följer varann, just nu så går lyckokänsla hand i hand med rädsla i mitt liv..
Ska förklara så det inte blir några missförstånd ;)
Har en lycko känsla över att det äntligen börjar försvinna saker ur mitt garage (låter det konstigt??)
men det är ju så att mitt ex har haft kvar sitt bilbygge i mitt garage sen vi flyttade isär, å det har funkat bra men på senare tid har väl både han å jag tyckt att det varit dax å flytta det till hans eget garage (som nån annan hade sina grejer i) så det har varit lite som "råttan på repet" för å få till en garageflytt....
Men nu så kommer jag snart å kunna få ha min egen lilla hobby verkstad med smyckes till verkning å målning å övriga pyssel jag envist försöker fördriva tiden med...

Å sen till den nervösa delen... Sonen ska åka UTOMLANDS!! (med sin pappa å sambo)  vilket betyder att jag inte har kontrollen å det har jag ju iof inte dom veckorna han är hos sin pappa heller men då pratar jag ju med honom eller så kommer han hit cyklandes i alla fall... å det är absolut inte så att hans pappa har dålig koll eller på nått sätt "släpphänt" utan han är nog mera kycklinpappa än jag är kycklingmamma men bara känslan av att vara så långt bort utan att jag kan vara där i fall det skulle hända nått :(
Men det är bara å glömma mina egna känslor å glatt önska honom en trevlig resa, för det är klart att jag gör även om jag kommer sakna honom♥

Hade en lite tjej kväll igår å jag var grymt imponerad av mig själv som inte behövde stressa ett dugg för å fixa allt i tid....brukar ju stå med allt i sista stund för å sen inte ens orka tycka det är mysigt med besök *skärpning*
Men jag hann städa, handla, sätta ljus på farfars å min farbrors grav, mata föräldrars katt, fixa med lite kex å ost till gästerna även om jag råkat glömma att systemet var stängt så ordnade det sig ;)
å sen var jag till å med duschad å klar 30 minuter innan gästerna skulle komma å kunde bara slappa, hmm bra vana den måste jag fortsätta med.

Sen kom brudarna å jag måste säga att det var länge sen jag har skrattat så hysterisk tårarna bara rann, var som balsam för själen med den ute kvällen som avslutades på Harrys, å jag inser att jag hade kul för hela ryggen värker av all dans, å det bästa av allt är att jag mår som en prinsessa idag (prinsessa med ryggskott dock!!)
Lyckades väl somna runt 3 nån gång å vaknade klockan 8 hmmm irreterande, men jag skulle ändå vara på ett möte klockan 10,30 så det var bara å kliva upp.

Nu sitter jag å väntar på min mormor som ska komma å ge mig massage så kanske den onda nacken å ryggen blir nått bättre...
Sen blir det mys med sonen♥

 Sonen med kompis som hämtade flygplan dom skulle bygga på, man kan inte annat säga än att dom är ganska påhittiga ;)

 Farfar å farbrors grav, å det räcker å bara köra in på kyrkogården så får jag en klump i halsen å är på väg å börja gråta...
Champagne inte dum alls men så kostade den ju 400:- så då borde det väl smaka gott kan man tycka ;)


Nä nu blire soffan // Ullis





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar