söndag 30 oktober 2011

Söndag!!

Haft en otroligt lugn å skön söndag, jag har fått en heldel gjort men ändå känns det som jag bara tagit det lugnt så skönt så.... Kanske inte var så skönt å vakna klockan 6,30 å när jag precis gått ner så hör jag tassande steg å en son som också kommer ner...men vi bestämmde att vi skulle prova å sova en stund till så det gjorde vi ungefär till klockan 9 så det kändes lagom :)

Garvade härom dagen när kaninen var ute å sprang lös då fick han syn på burken med mat å han for dit å fick loss locket som bara ligger löst ovanpå så han satte sig å käka, men jag tyckte inte han behövde äta mera mat så jag lyfte bort honom...ja en ca 5 gånger sen hade han väl tröttnat å satte sig i matskålen istället...galna kanin....






Idag har vi provbakat i den nya fina ROSA vispskålen så ni kan tro att äppelkakan smakade bra, den ska jag bjuda min pappa på i morgon för då blir det en heldag med tapetsering å röjning av logen *pust*  men det ska bli skönt med lite mera ordning :)


 

Det här är jubilaren vi firade igår, min morfar som fyllde 79 år.
Han fick en flaska med likör för att ta till när det behövs lite extra värme ;)
Är nog inget jag ska ge mig på med tanke på att jag ständigt fryser då blir jag väl alkholist på kuppen ;)
Han fick även ett par fleece fodrade byxor så det är väl ett par sådana som jag får skaffa..

 Sonen satt å kollade på massa gamla kort när vi var där å hittade mig när jag var liten, tror att jag var lika glad på den tiden som jag oftast är nu med...hihi
 Här är från när min mormor å morfar hade skaffat en valpkull efter en av deras jakt hundar (en hamilton stövare) den sommaren bodde jag hos dom å mest av allt så bodde jag nere hos hundarna å det var inte särskilt kul när valpisarna skulle åka till sina nya ägare :(
 Måste ju visa en bild på min morfars fina orchideer dom bara blommar om å om igen så fina.

Nä nu blir det WII spel med sonen ska tydligen ha Mario Cart turnering å jag vet ju redan vem som vinner å det är INTE jag, Men vi ska mysa å ha kul å vi kan vara vakna länge för det är ju ingen skola nästa vecka dom har ju höstlov!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar