lördag 22 oktober 2011

Hästar, hästar å lite mera hästar!!!

Det känns som att senaste veckan har det mesta handlat om 4-benta varelser kallade hästar, har ridit islandshäst 2x2 timmar en gång med kompisarna Annica, Thomas, Mattias och Fredrick och en gång med kollegorna. När vi var i väg första gången fick jag den hästen jag brukar ha GAMMUR han med full fart å en aning dålig broms på å jag gillart kan jag säga, men min kropp gillade det inte lika mycket för både axlar å rygg har gjort onte hela veckan av mina försök att få hästen å inte rusa iväg i nån tokgalopp ;)

Den sista gången nu fick jag prova en lugnare variant på häst men supermysig kuse som man var tvungen å vara i bra balans när man red annars hade han nån egen variant på gång arter....vilket resulterade i väldigt skumpig ridning...hihi

Sen har vi haft en dag i Östansjö med Hallsbergs ridklubb där vi var med å hade ponnyridning, var en super trevlig dag med glada barn  å fina hästar :)
Å det som har etsat sig fasst i mitt minne är när två handikappade barn fick prova att rida å det leendet som den ena hade när vi gick runt med hästen det gjorde det dagen värd att leva å det var inte utan att det fanns en tår i ögat (på oss allihop tror jag)
Min fina utsikt från GAMMUR
Den lite lugnare FRODI på turridning nr2

                Patrick och Lincoln på ponnyridningen i Östansjö för HALLSBERGS RIDKLUBB

                 Vårat utställnings bord med lite Ullmax försäljning och reklam för ridskolan

 Vi hade även besök av en otroligt kelig liten katt som helst låg raklång över det vi skulle försöka sälja...
Nu har jag hittat lite pyssel till nästa sommar, skulle vilja prova å göra ett sånt här fint fågelbad :)

Har 'ven i veckan haft lite utbildning i Förenings kunskap å vilka regler som gäller i föreningar, intressant å bra att lära sig.


Nu har jag lovar sonen att vi ska fortsätta fixa i hans rum så det blir ännu mera ordning å framför allt så kan jag få mitt sovrum tillbaka som jag vill ha det för den sista tiden har det stått en stor hylla man fått krångla sig förbi på väg till sängen å massa kartonger med grejer så nu blir det stor städning på hela övervåningen och i morgon ska det handlar massa nytt till hans rum.....*skoj*

Sen ska vi åka å hälsa på min  lilla farmor på sjukhuset (får nästan ångest innan jag ens kommit dit)
men vill ju inte att hon ska behöva vara själv å eftersom pappa inte hade möljighet idag så får jag lägga min egen sjukhus ångest åt sidan å ta mig i kragen å åka...
Men snart ska hon få komma till Kumla till ett korttids boende då känns det nog lättare å åka å hälsa på..
Förstår inte vad det är med mig å sjukhus jag får nästan svårt å andas så fort jag klivit innan för dörrarna (fast jag är väl på rätt ställe för å få andnöd) hihi


Pssst om nån skulle vara intresserad av att börja lektions ridning eller att ta privatlektioner med både egen häst eller ridskolanshästar så hör av er eller gå in på Hallsbergsridklubb :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar