söndag 2 oktober 2011

Åldern??




Började min helg med en ledig fredag, gillar dom mycket nästan bäst av alla dagar... för när man jobbat eftermiddag så är det ju en av dom veckor som jag sover som bäst så den fredagen orkar man ju få lite gjort här hemma.
När jag hade städat så hämtade jag sonen å hans kompis på skolan sen åkte vi till sveas å tog en fika, är så mysigt å roligt å ha dom med, det märks att dom börjar bli stora för vilka samtal man kan ha med dom...
Dom var så gulliga när dom skulle bestämma sig för vilket fikabröd dom skulle ta, dom vågade inte riktigt säga vad dom ville ha så när jag sa att om ni vill så får ni ta en princess bakelse (dom stod å tittade på den) så sken dom upp som 2 solar å svarade samtidigt JAA!!

På lördagen blev det till å kliva upp tidigt för å ta med kompisen Mattias å våra barn till Gröna Lund
 (ja kompisar är vad vi är...än vad alla tror)
Vi mötte upp med Lotta å hennes dotter i Märsta å tog pendeln till city å sen buss ut till Djurgården å Grönan.
Vilket härligt väder våran huvudstad bjöd på solen sken å stockholm visade sig från sin bästa sida :)

Sen var det bara å ställa sig i kö å åka tills man mådde illa...vilket för min del inte tog särskilt länge ungefär till den första karusellen... TWISTER  som bergbanan utan massa snurr å sånt men ändå tyckte jag att marken gungade när jag stod still sen... Undrar om det är ålder som gör att man inte klarar av å åka längre :(
Som tur är så gillar både Mattias å hans barn å Lottas barn att åka karuseller så sonen hade inga problem med å få åka, å han å andra sidan tyckte inte nån karusell var otäck..*galning*
Sen måste man ju fylla på med lite mat å godsaker när  man är på utflykt tyvärr var det långa köer så det tog en lååång stund innan vi fått våran mat, dyrbar tid som man kunde åka karusell tyckte sonen ;)







 Inte ens höjdrädd var han utan den skulle han åka, mamman förevigade på bild istället för å behöva åka med.
 Ja å här stod jag den största delen av dagen men inte hjälpte det, jag åkte hem som singel också...hi hi
kan ju för övrigt ha varit för att det inte direkt fanns nått å ens vila ögonen på i min smak ;)





















Barnen var en aning trött när de var dax å ta pendeln hemåt å eftersom det inte fanns några bänkar å sitta på och på marken kan man ju inte sitta så får sitta på varandras fötter :D







Söndag å detta är vad jag pysslat med i dag....
sytt hiss gardiner till kontoret, kokat plommonmarmelad .... när jag smakade på marmeladen ihop med lite brieost så for tanken genom huvudet....dom här smakerna riktigt gifter sig med varandra...herreguud nu börjar jag bli som ERNST!!!
Men allvarligt så trodde jag inte riktigt på att jag skulle gilla marmeladen med ihop med osten var det bland det godaste jag ätit så det var det värt å stå vid spisen för.
Haft lite besök så jag slapp å äta mat själv *trevligt*






Nä nu ska jag kolla på Gustafsson 3 tr hoppas det är lika bra som förra gången för då skrattade jag högt för mig själv tills tårarna rann :S

Kram Ullis♥

2 kommentarer:

  1. Ja visst var det trevligt på grönan. Och maten var helt underbar på söndagen, inget att klaga på där inte. Förresten, vadå bara vänner ? ;) /M

    SvaraRadera
  2. Ha ha du e för rolig du....har visst för mig nått samtal i bilen hem från stockholm när vi var rörande överrens om att vi var bra som vänner ;)

    SvaraRadera