torsdag 29 september 2011

Varför?

Undrar varför det alltid är så att när jag kan ha sovmorgon så är det nånting som ska störa...
Idag var det den lilla hårbollen även kallad kanin som möblerade om i buren å flyttar runt på vattenskålen av metall....så det låter kling, kling hela tiden....så först har han lyckats fått loss den får bur kanten å sen hällt ut vattnet i buren å sen använda den som nån sorts leksak *morr*   å det lustiga är att jag har sovrum på övervåningen å han är på bottenvåningen och jag har till å med dörren till mitt sovrum stängd å ÄNDÅ vaknar jag av att han håller på å grejar...hmm är man lätt väckt då???

Nu har han i alla fall fått nytt vatten å lite mera grönsaker så nu kanske han är lugn en stund, fast det har ju inte jag så stor nytta av som redan är vaken å tänker ta en promenad innan det är dax för sista eftermiddags passet för den här veckan :D

Känner dock att lite mera sömn hade inte gjort nått, har blivit lite dåligt med den saken den här veckan... men får sova imorgon så jag är pigg tills vi ska till Gröna lund på lördag *skoj*

Fick ett så gulligt sms av min pappa när han å min morfar hade fixat färdigt allt här i går ( jag var på jobbet)
- tänk att nu finns det både avlopp å fönster i huset..morfar å morfar... ja å dom är ju morfar båda två, en till mig å en till min son ;)
Tur jag har dom som vill hjälpa mig å sätter lite fart på mig har en förmåga att bli nästan apatisk när det blir lite för mycket som måste göras.. plus att det är fruktansvärt tråkigt/jobbigt å ta itu med saker själv mycket lättare när man är två.

Nä nu ska det ut å promeneras å se om jag kan kapa lite på min tid som det tar å gå min lilla runda!!




/ Ullis





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar