söndag 25 september 2011

Lysande idé



Så nu har det börjat IGEN, ja alla mina lysande idér som i slut änden brukar göra att jag sliter mitt hår av frustration...
Denna gången har jag fått för mig att jag ska sy hiss gardin till kontoret, å jag kan ju redan nu säga att symaskinen å jag brukar inte vara några super vänner direkt så det kommer nog bli några fula ord när det är dax...
Men jag ville inte köpa nån färdig gardin för dels så vill jag ha just det tyget jag hittade å sen vill jag ha den sitta "mellan" fönster karmarna inte så att gardinen går utanför, svårt å förklara blir bättre å visa bild när det är klart... så nu måste det specifika måttet vara 141cm så jag hoppas verkligen killen på byggfirman sågade mina lister rätt ;)

Nu skulle jag bara behöva få tag på några breda spetsar som jag kan ha till å knyta upp gardinen med, men jag får väl leta i gömmorna man vet aldrig vad man hittar...finns ju affärer om inte annat.


Börjar inse att jag min vana trogen snart har fyllt oktober å även november med saker å göra..
för vad sägs om:

* Åka till Grönalund
* Träff hos jobbar kompis
* Rida islandshäst vid 2 tillfällen
*Gå på konsert med The Baseballs
* 3 inbokade möten med ridklubben
* Vara med på heldag för ridklubben i Östansjö
* 40-års fest
* Troligtvis en Ålandsresa

Hmm undrar vart man ansöker om mera timmar på varje dygn för allt kul man vill göra??? hi hi
Men jag trivs ju när jag har fullt upp gillar inte å bara vara... i alla fall inte för ofta nån gång ibland kan jag ha en hel dag som jag knappt lämnar soffan, det är väl då jag tar igen att jag inte har haft tv:n igång på nån vecka eller så ;)

Haft en ganska skön söndag med lite äpple plockning
på förmiddagen med mormor å morfar och sen lite fika innan dom for hem å nästa gäst kom, så då blev det en del mindre seriösa samtal i garaget om hur vida vissa saker levereras i bruna paket som i alla fall posten förstår vart dom blivit inhandlade.....ja ibland så är vi seriösa också men inte så ofta ;)
Har naturligtvis plockat in lite äpplen till mig själv, mest som prydnad :)

Å för övrigt tror jag att nån gett sig sjutton på å bota min ormfobi för andra gången på rad när jag är ute å går får jag hoppa över en orm *ryser* tror jag får börja ta nån annan väg om jag ska överleva den här hösten....


Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar