fredag 23 september 2011

Stallbackens handelsbod

Idag började jag dagen med å bli uppjagad ur sängen av den ivrige sonen, hade lovat att vi skulle åka till hans faster som slog upp portarna till sin butik i dag :)
Han hade varit å hjälp till i veckan med å skruva hyllor å få färdigt på allt som ska göras när man ska ha en affär..... mycket saker som ska packas upp å märkas, ställas i hyllorna å målning å annan uppfrächning av lokal, men fint blev det.

Kan ju säga att jag är såld bara älskar stället helt i min stil, å om det är nån som kommer å lyckas är det Helena för så länge jag känt henne (18 år) så har hon alltid varit intresserad av inredning och hon är perfekt för att ha en sån här affär...
Jag kommer definitiv åka dit å handla mååånga gånger, å det roligaste är att på vägen hem i bilen så börjar jag tänka på vad jag ska önska mig i julklapp som finns i affären :)







Så välkomna in på en liten tur i Stallbacken Handelsbod i Örebro!!



Fina lampskärmar som jag tror att jag måste ha en till mitt kontor


Tvålar å ljus


Söta kaniner till barnen

Söta saker till dom vuxna kanske ;)
Så små å söta mockasiner (stickade strumpor!) ligger det i korgarna å just nu skulle jag kunna tänka mig ett par av dom för å slippa känna kylan på mitt golv!!


Fina emalj skyltar


Fina zink saker, ljuslyktor

Lite godisar å en hylla med blå å vit FAY (greengate)

Brickor å handdukar

Å nu till min favorit hörna GREENGATE♥

Mera Greengate å IB LAURSEN

Dom här skönheterna fick följa med mig hem den här gången, men jag har redan sett ut vad jag ska handla nästa gång jag åker dit :)




Så ett stort LYCKA TILL Helena med din fina affär♥

Sonen avsläppt hos sin far vilket betyder fruktansvärt tomt å tyst här, men i morgon blir det mera liv å rörelse för då kommer han till mig..

Har fått en galen idé om att jag ska sy en hissgardin till mitt kontor, å med galen menar jag att jag å symaskinen är inte direkt vänner å det där med å sy en raksöm är inte heller riktigt min grej...men jag menar hur svårt kan det vara???? måste bara hitta nått tyg jag vill ha, eller jag vet hur jag vill att det ska se ut men frågan är om jag kommer å hitta det nån stans när jag redan i huvudet har bestämt hur det ska vara...
Ja det lär nog bli en uppföljning på det kan jag tro ;)


Ber om ursäkt om bilderna är en aning suddiga, taget med mobilen så det blir ingen super kvalitet :(

Ha en bra kväll...kram♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar