torsdag 18 augusti 2011

Teknikens under


Kan säga att den här morgonen har bjudit på en ett riktigt gott skratt, fick mail från en väninna å jag måste bara visa er vissa väl valda delar (har cencuerarat)

Hello! Jag är en glad tjej på 36 år som söker ressällskap till staterna då min längtan till landet over there har blivit mig övermäktig. Kanske lite San Francisco..el kanske lite glitter å glamour i Californien el varför inte Las Vegas..you knowe what happens in vegas stays in vegas. Har du liksom jag insett att livet går framåt och inte bakåt, det står inte ens still..timmen vi precis har förbrukat får vi aldrig tillbaka så det gäller att spendera den väl. ÖPPEN FÖR ALLA FÖRSLAG! Vad säger ni mogna ungdomar ska ni inte ta och hänga med? Slut på det trevliga i mailet och till det jag egentligen vill säga!
Men för i helvete kärringar nu slänger vi våra jävla trista vardagsliv överbord och blir lite wild and crazy for a wile. Move your asses å haka på för i helvete. DETTA ÄR EN UPPMANING!!!
Följer ni inte med då kommer jag söka ressällskap på nätet vilket förmodligen kommer resultera i att jag kommer bli rånad och mördad..å då är ni ansvariga. Kul å leva m det på sitt samvete resten av erat liv. Sug på den. Men känn er inte tvingade för allt i världen. :oP

Så vem kan säga nej i det läget?? ja för det har ju inget å göra med att det vore en dröm å få åka till Vegas eller att jag bara längtar efter lite äventyr å glitter å glamour :D
Så till årets motto: VI GÖRT!!!


Hmm trodde nog att jag var en aning teknisk i alla fall men med en nyköp telefon så började jag starkt tvivla på mina kunskaper...
Kan ju till viss del bero på att jag bara haft Ericsson telefoner innan ( vill ju vara trogen sitt företag)
men den här gången blev det en Iphone4 å det är ju inte lätt med alla menyer å appar å spotify, ja jag vet jag har inte haft det förut heller!!
Men nu är det ju så att jag är fruktansvärt envis i vissa lägen å det här är ett sånt, så nu har jag fått igång telefonen skickat flera sms (första skickade jag iväg av misstag innan jag skrivit färdigt!!) lyckats ladda flera appar å fått igång Spotify i både telefon, dator å tv så jag tycker jag lyckats bra..
Å när jag klagade på att mina fingrar var för stora för å skriva sms säger sonen med ett uttryck i ansiktet som i stort sett idiot förklarade mig..... varför vänder du inte telefonen så du får ett större tangentbord??? Hmmm ja ha man kan göra så!!!! ja ja nu blev det lite enklare :D

Försöker förtränga att det är bara 2 dagar kvar av min semester, vill inte jobba känner jag å jag har inte hunnit med allt jag skulle på min semester, kan vara för jag slöat bort en hel del av dagarna, men jag är ju så fruktansvärt trött hela tiden :(
Fast jag har gjort väldigt mycket skoj också...

1 veckas camping i tält med väninnor å barn
1 natt i stuga i Ullared med massa shopping
Besök till inrednings butiken Smultrongården
Flera turer med båt med underbara vänner
Gp Speedway i Målilla
Flera Indian matcher
Bakat goda muffins
Omorganiserat i köksskåpen
Umgåtts med massa vänner

så jag har ju inte suttit sysslolös, men dom här grejerna jag sparat för å hinna när jag var lång ledig dom har jag minsann inte gjort
som att-

Måla ett gammalt skrivbord vitt
Städa källaren
Måla köksbordet vitt

Men jag hinner väl dom sakerna när det börjar bli mörkt å tråkigt, har en aning svårt å vara inne när solen lyser....

I Onsdags tog jag en fika med en kollega som jag inte träffat på hela semestern, var ju tvungna å uppdatera varann om allt innan det var dax å börja jobba ;)
Fick en liten fin present av henne å fick en lite känsla av att hon nog tycker det är dax för mig å inte vara själv längre... i alla fall så kändes det så av presenten att döma... men jag fick ett gott skratt i alla fall å det behövdes :) å vad det än var jag fick så lovar jag att spara det till väl valt tillfälle ;)

Men nu är det nya äventyr som väntar så nu har jag inte tid å sitta här :P

/ Ullis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar