lördag 27 augusti 2011

Energi


Har med nöd å näppe tagit mig genom första jobb
veckan, HUA vad det var kämpigt å det är ju inte
bättre när man jobbar 2 timmar längre på fredagen..
Å den här fredagen så fick jag hasta iväg på möte direkt efter jobbet så jag var inte hemma förrens klockan var 21, men då hade jag köpt med mig sallad från affären för jag insåg att nån mat skulle jag inte orka laga.

Orkade ungefär 1 timme sen var det ingen idé å försöka tvinga mig å vara vaken utan det var bara å gå å lägga sig, sen lyckade jag sova i 12 timmar men jag kan säga att det gjorde susen för attans vilken energi jag haft i dag!!

Tänkte att jag bara skulle sola när det var så fint väder men jag har ju en aning svårt å bara sitta still (funkar bara på stranden) så jag klippte gräset å sen tvättade å städade jag bilen men jag har ju i alla fall varit ute i solen... ja å sonen har väl tjatat på mig i flera veckor att han tyckte det var dax å städa i bilen för den var så skräpig... ungar!!!
*älskad unge* som jag just nu saknar eftersom han är hos pappan, men jag vet att han har det kanon kul med å få åka bagge å åka på veteranbils träff...ja vad ska man säga pojkar!!


Blev så ren å fin lilla bilen.

Å gräsmattan klippt för andra gången denna vecka.

Lyckades förresten väldigt bra när jag klippte gräset med den lilla handklipparen... sköt en sten mitt på underläppen så jag fick fläskläpp...

Så efter allt detta arbetande så fick det bli badkaret, så skönt å bara ligga där å slappa å läsa bok.
Problemet nu är att jag redan är dödstrött å hur kul är det en lördagskväll när man till å med är barnledig å så är man för trött för å hitta på nått..Fast ärligt talat tycker jag det är riktigt skönt å bara vara hemma å inte ha nått planerat.


Förra året var det så mycket äpplen på träden (eller på marken så fort jag skulle klippa gräset)
å i år så finns det knappt några, hade ju vart roligt om jag hade kunnat få göra hemmagjort äpplemos det är ju så gott, gillar inte riktigt det man köper å sen brukar det egna få så fin färg eftersom jag blandar flera sorters äpplen, det brukar bli alldeles rosa :)



Å nu blir det en sån här liten goding :D
Dom orden får avsluta denna dagen...
Kram Ullis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar