fredag 22 juli 2011

Kommunikations problem...

Höll på å bli en större katastrof idag, talade med min väninna som är på väg ner från Stockholm.
Hon ska vara här några dagar å sen ska vi åka på semester,(med våra barn) å hon beklagade sig att bilen var så full med grejer, typ kaninbur med kanin som ska vara hos hennes föräldrar när vi far iväg å sovsäckar å sånt... då svarar jag ja å tältet..... hon- nä skojar du det har jag inget med det skulle ju du fixa..
jag- ehhh nä du skojar skulle jag?? å vi är vid det här laget båda två helt övertygade om att det andra skämtar...vilket vi snart inser av ingen av oss gör utan båda två har gått å trott att den andra har fixat tält..
Kan ju bara tänka hur dumma vi skulle sett ut när vi kommer till campingen å ska sätta upp tältet som ingen av oss tagit med ;)

Men nu har ju jag en pappa å mamma som ofta campar å har en siså där 5par tält eller nått så det löste sig ändå *pust* tänk bara hur dumt det kan bli i bristen på kommunikation speciellt när båda två på sista tiden varit stressade..

Nu gäller det bara å packa smart så vi inte fyller hela bilen på väg till semestern för på vägen hem ska vi en sväng till Ullared å då vill man ju gära ha lite plats över till det som man handlar..

Nä nu lite mera klädtvätt å läsa lite bok som jag inte kommer kunna läsa bland folk, jag har kommit ca 30 sidor in i boken å har redan hunnit grina 2 gånger å det är väl inte vad man har lust å göra bland folk :(
Boken jag läser är: klockan 10,31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin.....å när man vet att det är ren sanning å hur många familjer som splittrades så känner jag mig ännu mera lycklig å glad att jag får ha mina nära,kära, släkt å vänner runt om mig för jag kan inte för min värld förstå hur man orkar leva vidare efter att ha upplevt det han ( å många andra) har gjort..
Likadant med boken om Arboga morden: varför gråter inte Emma... själv har jag gråten i halsen bara jag tänker på vad som hänt...

Men efter Pigge Werkelin boken så blir det nog nått mera lättläst för inte kan jag ligga på stranden å grina...nä får nog bli Anna Jansson istället



// Ullis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar