söndag 10 juli 2011

Båttur på Vättern

Igår hade jag en av dom härligaste dagar man kan tänka sig, en båttur på Vättern med 3 härliga vänner och sonen..
Vi packade i oss i båten runt 11,30 å tog oss från Askersundshamn sakta å lugnt så fint med det glittrande vattnet, dagen till ära hade M skaffat nytt sjökort men ärligt talat vet jag inte om nån blev klokare av det ;)
Men det gjorde inget för vi hittade ut till Ön som det var tänkt vi skulle vara på Björkholmen, hur mysigt som helst med vindskydd å grillplats och fina klippor att sola på :D
Vi var redan hungriga så grabbarna fixade med maten å tjejerna solande, gillar den arbetsfördelningen... *fniss* det bjöds på korv med bröd å det är konstigt hur gott det kan smaka när man får äta det nygrillat i naturen.
Sen var det mest sol å bad och massa skratt, ja en å annan fisk var det ju tänkt att det skulle bli men det där med fiske lycka vette sjutton...men dom såg ut å trivas i alla fall :D
Eller allvarligt talat tycker jag att en del har en väldigt konstig stil när dom fiskar.... eller kan det vara så att det var ett botten napp som skulle fixas?? ja vad vet jag!!??
När sonen tröttnat på å bada å fiska så blev det till å bygga flotte av ett begagnat galler till en engångsgrill...där finns det fantasi :)

På kvällskvisten skulle T komma förbi med sin båt så då hade vi sån tur att han ville köpa med sig lite mat till oss...för tänk själva vad kan vara mysigare än å sitta å käka kinamat på en klippa i solnedgång.

Sen började det vara dax å ta sig hemåt tog lite tid efter som stackars T:s båtmotor inte går riktigt bra å hade det varit min så tror jag att jag hade slängt den i sjön å simmat iland så arg skulle jag blivit :S men dom verkade behålla lugnet så vi kom in till hamnen tillslut.

Vi var väl hemma runt 23 så det var bara i storsett å gå å lägga sig. eller om vi säger så här jag tror inte det fanns nått som skulle kunnat hålla mig vaken....
Sov till 10 på morgonen men det hjälpte inte ett dugg sjukt trött hela dagen å på eftermiddagen toppade jag det hela med en migrän attack, hade full sjå å ta mig hem från Marieberg utan å få stanna bilen å kräkas, väl hemma så letade jag på lite piller å gick å la mig.... men det gick inte det heller för så fort jag la huvet på kudden började jag må illa igen, bara å traska ner å sätta sig i soffan å försöka få sova en stund.
Å det funkade för jag vaknade 2 timmar senare å då var nästan huvudvärken helt borta :D

Tänkte kolla på nytt batteri till min kompakt kamera, kostar 600:- måste ju vara lika bra å lägga dom pengarna till å köpa en system kamera i stället, eller kanske bara tänker så för att jag så gärna vill ha en....
Tycker det är tråkigt med den jag har för den är ju lite seg med å ta bilder å hur kul är det när man bara får med halva personer eller en kanin rumpa för resten har hunnit flytta sig ur bild...
Den jag kollat på är absolut ingen värsting kamera med den kan i alla fall ta 3 bilder/sek så då kanske en hel kanin kan fastna på bild ;)
Den passar i alla fall min plånbok och mina behov så jag funderar starkt på å köpa en sån till jag ska på semester :D
Den jag vill ha är en Nikon D3100 får väl se om jag slår till innan jag ska på semester vore ju roligt å få ta lite strandbilder med en bra kamera...

Så är allt förberett tills imorgon när det är dax å stiga upp klockan 4,30 härligt värre, å sonen är lagom glad.....för hos mig är det inte alltid bara lugn å ro när man är 12 år å har sommarlov, nä man får snällt göra lite uppgifter här hemma också jag menar vi bor ju här båda 2 då är det väl inte mera än rätt att man får hjälpa till lite ;) så imorgon är det dammsugning av nedervåningen som gäller innan man får umgås med några vänner...

Men nu är det sängen som gäller om jag ska kunna hålla ögonen öppna i morgon, å efter jobbet bär det av till moster å fika lite med hela släkten♥

// Ullis





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar