lördag 15 januari 2011

Lördag


Okej kanske inte var helt genomtänk att gå å lägga sig klockan 3,30 i natt men det är sviterna efter att ha jobbat nattvecka...man är liksom inte trött när det är kväll för vanliga personer.
Men det betyder också att man sover lääänge på morgonen eller middagen kanske är mera rätt ord, hade i alla fall tur att telefonen
ringde så jag kom upp nån gång, även om jag säkert lät väldigt förvirrad å tala med ;)

Sen har dagen varit ganska lugn å skön, utom när jag höll på bli galen på min nya MP3 som inte öppnar sig å finns på den vanliga stället som alla andra flyttningsbara media gör... ja jag kanske är en aning d
ålig på det här med tekniska saker men det hindrar ju inte från att jag blir sur å skyller på datorn...som för övrigt är en "han" å då vet vi ju varför det ska strulas en massa *skämt*
Men tillslut så fick jag ordning på eländet så nu finns det inga hinder för å ta en promenad med ny å fin musik i lurarna.

Eftersom jag lovat att sonen skulle få vara hos mig när hans pappa skulle på firmafest så tyckte jag att det var kul å hitta på nån liten överraskning så jag tog med mina föräldrar å
sonen till kinamuren för lite mat å mys, blev ju inte mindre trevligt av att pappa envisades med å få betala fast det var jag som frågade om dom ville bli med.... Tack snälla ni för en trevlig å mysig kväll♥

Men så är det en annan grej.......jag vill ha SOMMAR!!!!


Tror jag blir galen på kyla å snö snart, å på dessa j...vla vägar som man inte kan åka på utan å fara hit å dit å nästan ner i diket....(som jag var förra vintern) å då upplyste den käre grannen som drog upp mig ur diket med sin traktor om att "kärringar" å bilkörning inte hör ihop....*morr* men det var ju inte riktigt läge å börja diskutera den saken just då för då hade väl bilen fått stå kvar nere i diket....men jag lovar han ska nog få!!!









..

Lite bilder som får mig å längta ännu mera till sommaren, sonen badandes i en gummibåt..ja det funkar ju det med..
Å sen utsikten från mitt hus över den vajande havren på grannen gärden....bara älskar å bo så här kunna ta min kaffekopp på morgonen å sätta mig på trappen å höra fåglarna kvittra, för mig är det livskvalitet som jag inte skulle vilja vara utan om jag har ett val.


Kraam...




2 kommentarer:

  1. Den vägen minns jag så väl, hade varit spännande att se hur det ser ut idag, har inte varit hos farmor och farfars hus(eller ja,ditt hus är det ju nu) sen farfar levde!

    SvaraRadera
  2. Oj då är det 11 år sedan du var här, blir väl 12 år i Juni eller Juli sen farfar gick bort.
    Men ni kanske är uppåt nått i sommar då får ni komma å ta en fika :)

    SvaraRadera