söndag 28 november 2010

Det viktiga i livet♥

Vet att jag borde fortsätta med min städning som jag påbörjade igår å av nån anledning inte blev färdig med...
Men jag hittade roligare saker å pyssla med, letar nya äventyr att sysselsätta mig med...

Vad sägs om: Westernridning på jultorps Ranch http://www.jultorpranch.se/
eller turridning på islandshäst i Malung en 3-dagarstur i en fin natur http://www.vargheden.com/

Jag vill verkligen göra massa roliga saker inte bara sitta å glo, utan mera äventyr.... undrar vad som hänt med mig??? jag som helst inte ville resa nån stans överhuvudtaget förr..
Men jag känner att man har bara ett liv å det vill jag fylla med saker som är viktiga för mig å jag vill inte sitta å vara bitter när jag blir gammal att jag inte gjort det som jag vill göra.
Sen finns det naturligtvis en ekonomisk fråga om vad man kan göra å inte, men man kan prioritera det som gör att man mår bättre som människa det ska jag försöka göra.

Behöver inte vara några stora dyra saker å mitt fall är det absolut inga materiella ting utan mera upplevelser. Tycker ofta att man hör avundsjuka på att "alla andra" har ditten å datten... å hur har dom råd med det?? ja det vet vi ju inte ett dugg om det kan ju vara så att dom har lån upp över öronen å skulle dom vara lyckligare för det???
Sen är det väl så att en viss mängd med pengar kan underlätta i tillvaron naturligtvis, men jag tror det är farligt å bara se å tro att alla andra har det så mycket bättre än vad jag själv har det.
För inte gör det mig gladare att vara avundsjuk....

Nä jag är ganska nöjd över mitt liv, jag har ett eget hus, en underbar son, snäll å hjälpsam familj,
ett jobb jag trivs med, underbara vänner...det är inte illa...
Å skulle det vara nått som inte är bra så är det ju bara jag som kan ändra på det, jag har ansvaret för mitt eget liv å det kan jag aldrig nånsin lägga över på nån annan.

Nä nog med djupa tankar nu är det dax å fortsätta ta reda på röran som jag skapade igår när jag städade, ja för av nån anledning brukar det bli så att jag stökar till mera när jag städar för jag hittar alltid så konstiga ställen å städa på, igår så städade jag ett stort skåp där jag har alla pärmar och kontors saker typ skrivare och sånt så nu är hela kontors golvet fullt med papper som ska sorteras..... när jag skulle damma å torka golv egentligen.... men men så kan det gå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar