onsdag 15 september 2010

Islandshästar

Tycker veckorna bara flyger förbi så är det helg, ja helgen flyger naturligtvis förbi den också..tyvärr..
Men vi avslutade veckan på bästa sätt, på hästryggen!
Vi var 6st tjejer från jobbet i varierande åldrar från 19 till 59, några av oss hade varit iväg förut å några var helt nya.
Första gången vi var iväg red vi i spöregn i 4 timmar men jag tror knappt nån av oss märkte det förrens vi stannade då kände vi knappt händer eller fötter... men det var det värt.
Den här gången hade vi önskat bättre väder å det var en fin höst dag lite blåsigt men inget regn.
Vi blev tilldelade hästar efter kunskap å jag hade lovat bort min lilla raket som jag har haft alla gånger vi varit här (är inte så många som vågar ha han) utan den här gången fick M-H ta Gammur som han heter.

Jag fick en söt svart herre vid namn Frodi ganska känslig och inte alls en sån fart som jag är van vid. Men jag upptäckte att jag fick jobba rätt hårt för å få en bra Tölt, och då menar jag inte att jag fick slita å dra utan snarare bara känna av å sänka ena handen eller lägga på skänkeln för å få lite bättre bjudning, dock så var han ju lite saktare än dom andra så helt plötsligt var jag sist... ovant har aldrig hänt förr *ler*
Men det blev några snabba galopper också så härligt..

Blir lika förvånad varje gång jag är iväg att alla verkligen klarar av det och att vi alla skiner som solar efter... kan man kalla terapi

Har bestämt mig för att i 40-års present till mig själv (ja jag vet är några år kvar) så ska det bli en tur till Island 4 dagar till häst med bad i varma källor å massa fin natur, det är nått jag velat gjort i hela mitt liv och nu så har jag satt ett måldatum, har några vänner som också vill med på lite äventyr...så nu ska inget stoppa mig.
Jag ska ju till och med till New York å det trodde jag väl aldrig heller skulle bli av, så nu betar jag av alla mina drömmar en efter en..
Fast det är klart i mina drömmar så...

*bor jag på en stor lantgård
*har några hästar
*har en hög med ungar som springer runt
*har nån fin Audi eller BMW kombi
*har en rik man så jag kan jobba lite mindre eller med vad jag vill

så dom här drömmarna får nog stanna vid att vara drömmar, vore ju roligt å få drömma om dom på nätterna istället för dom mardrömmar av olika slag som har våldgästat mig dom sista 2 veckorna..... undrar vad dom vill säga mig vad har jag som är ouppklarat i mitt liv???

Gammur




Silver


Sift

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar