torsdag 2 september 2010

Kantareller & stureplan!

Det här är 2st förväntansfulla vovvar som vill ut å gå i skogen, eller den ena vill helst jaga ett rådjur å den andre vill helst äta blåbär direkt från tuvorna...
Det är min morfars å mormors hundar som fick bli med när vi var i skogen å letade kantareller å efter 2½ timmar i skogen hade vi fått fatt i 10 liter kantareller, kan säga att sonen var överlycklig han tycker det är jätte kul å plocka svamp..

Det tycker jag med å nu förtiden så äter jag även upp dom förr så plockade jag å alla andra fick äta...hm men dom blev lyckliga i alla fall.
Gav bort halva skörden nu med till min mammas stora förtjusning.. Fick ett sms att det hade vart så gott med kantarellerna som hon stekt med lök och sen hade lite grönmögelost till MUMS!!



Här i morfars jaktkoja blev det en liten kaffe paus i kantarell plockandet, så mysigt å kura ihop sig en hög med människor å hundar å dricka kaffe å äta mackor..
så med ny energi så orkade vi 1 timme till, kan säga efter 2½ timme i kuperad terräng så är benen ganska möra, men min morfar som är 78år bara knatar på som om det vore en promenad till brevlådan eller nått ;) lilla krutgubben...
Men det är klart han är ju jägare så han är ju van å knata runt i skogen.

Så på kvällen blev det varma mackor med kantarellstuvning
mumsigt värre :)


Tänk vilken lantlolla man är egentligen är, jag skulle inte klara mig från å få gå i skogen plocka blåbär eller svamp verkligen lugn å ro för själen....
Å så vill mina vänner ha med mig till STUREPLAN!!! känner en lite panik där är ju inte riktigt min stil! ska jag bli tvungen å ha high heels, kjol dricka champagne för å passa in... hua *nervös*
Nä skulle hellre vilja gå på Golden Hits för där är dom enligt ryktet "min" stil....
citerar bästa L: A lot of hunks with tattoos with or without hair... ja å det måste ju betyda att där kan man ha "vanliga" kläder... hi hi snacka om att leva i olika världar ;)

Nä nu ska det laddas inför The Baseballs konserten på Valsverket i Degerfors ikväll... återkommer med bilder..

Ha en trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar