lördag 4 september 2010

The Baseballs♥


Äntligen var det Lördag!!! Hade verkligen väntat på denna dag egentligen ända sen jag missade dom på Buddy Holly bar i örebro i April.
Jag å grannfrun tog bilen å drog iväg till Degerfors å Valsverket, kan verkligen rekomenderas om ni inte vart där kanon fint ställe med bra ytor och kanon scen.
Vi var båda nyktra för Sussie skulle springa tjejmilen dagen efter å jag skulle upp tidigt å åka till Riga, så en aning nervösa för vad som komma skulle gav vi oss i alla fall iväg.
Hade kollat en extra gång på kartan vart vi skulle för vi ville inte hamna på villovägar i en sån otäck håla som Degerfors *ironi*
Men vi klarade oss galant så nöjda med oss själva, hittade en parkering å följde pilarna vart vi skulle gå....
Hmm bara en stor tegel byggnad, en aning ödsligt, kan det verkligen vara rätt?? Till slut så hittade vi den stora porten å gick in... Så mysigt!!
Var verkligen kanon fint och fast det var i stort sett fullsatt så blev det aldrig trångt eller varmt.
Han väl stå vid scenen i 2 minuter så stod den förste godisbiten där (men den sorten tyckte vi INTE om) så vi låtsades att han inte fanns å helt plötsligt gjorde han inte det... konstigt??? ja han hittade till baren i stället (skulle det vara mer intressant än 2st tjejer??) ja ja
Nu började klockan närma sig 22 när dom skulle börja, vi hade redan intagit bra platser och dom slogs vi för med livet som insatts :)
Hamnade nått utan hår å en tattoo i nacken bakom mig så jag hade en aning svårt för om jag skulle kolla på scenen eller om jag skulle kolla bakåt.. hm tuff choice... men det blev ett naturligt val när dom började spela.... ja för det hade inget å göra med att han hade sin tjej med sig?!

Vilket drag det var från början till slut, dom spelade non stop i 2 timmar, å dom ser verkligen ut som att dom har skit kul ihop på scen.
Var nästan bättre än nån av dom hårdrocks konserter jag varit på å det säger inte lite efter som jag är en inbiten hårdrockare..
Men 2 timmar går fort när man har roligt, å alla raggare som jag var livrädd för dom såg jag inte röken av utan det var som en stor påse med gott å blandat (den ena snyggare än den andra)
men efter som grannfrun inte får äta godis (kallas å vara gift) å jag var aldeles för nykter för å ens tänka tanken så begav vi oss hemåt istället..
Ja å om det var lätt å hitta dit så blev vi en aning förvirrade när vi skulle hem å var säkra på att vi hade kört vilse, men vi kom hem också..
Kände mig glad å på ett alldeles underbart humör tänk vad lite musik kan göra, eller om det var snyggingen SAM det kan man inte veta... *ler stort*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar