tisdag 4 december 2012

Ångest eller inte?


För första gången sen jag vart singel så tycker jag det ska bli mysigt å skoj med julen, innan har det mest vart ångestfyllt å man känner sig ännu mera ensam då än man gör annars och till råga på allt så får man ju inte alltid ha sonen här hela julen... Men vi delar på julafton så han kan vara på bägge ställena å det är jag tacksam för för annars kunde jag strunta i julen.... Kan fortfarande känna att det är jobbigt när man åker förbi alla pyntade hus där det sitter familjer å har det trevligt å sakna att ha nån och få dela det med, att få smyga å köpa julklappar till.. Så vissa stunder på året känns det mera ensamt än annars :/
Å ja det är mycket möjligt att det är självförvållat att jag är själv för det är ju inte en jäkel som vågar tränga egendom min mur av självförsvar och jag är ju inte direkt bra på att varken våga öppna mig å visa vad jag tycker om nån eller för den delen fatta om nån skulle gilla mig, så för den som ska fånga mig gäller att han verkligen är tydlig...

Nä nu lite havregrynsgröt till kvällsmat å en kopp kaffe så är jag snart redo för å dra till jobbet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar