söndag 1 april 2012

Vår...vinter....vår???

Ja men herreguuud tänk om det där vädret kunde ta å bestämma sig nån gång för om solen ska skina eller om det ska snöa??!!! tror verkligen det har varit dom flesta varianter den här 1 April dagen.
Som jag för övrigt har haft några kompisar här som skulle sälja sin båtmotor, gillade den här köparen riktigt mycket...ja då mest för han hade den absolut mysigaste dialekt jag kan tänka mig, DALMÅL... blir ju nästan knäsvag ;)

Har haft en riktigt härlig helg där jag hunnit med både å städa å även tagit det lugnt, bara sömnen som varit lite si så där med, men det får man nästan räkna med när man jobbat natt vecka å inte tar sig ur sängen i tid efter sista passet, blev väckt av sonen i fredags som kom inklampande runt 15.... då hade tydligen jag ställt ner volymen på ringsignalen så nått larm hade jag ju inte hört (skulle ringt kl 13) så å somna på kvällen sen var det ju inte tal om :(
Sen har jag en fundering... ska inte tonåringar sova lääänge (har jag hört!!) min tonåring har tidigare sovit så länge han kunnat jag har oftast fått väcka honom för det är jag som varit morgon pigg..... men nu är det andra helgen i rad som han går upp tidigt... idag var det kl 7,10 förra helgen var det 6,20!!!
å så säger han att längre än 9 kan man inte sova då har ju halva daaan försvunnit...jo men visst!!
Tur han fixar sig å sin frukost själv så jag kan ligga kvar å tryna några timmar till ;)

Har i veckan beställ mig min 20-års present...ja inte för att jag fyller 20 år utan för att jag jobbat på ERICSSON i 20 år, det var sonen som fick välja eftersom det var han som skulle ha presenten. som var en telefon. så nu har vi 2 stycken Iphone å 1 dator....jo man tackar det var ju inte det allra enklaste kan jag lova, så jag lyckades få över alla mina kontakter å anteckningar till hans telefon.... *mindre roligt* så jag har i stort sett fått nervöst sammanbrott innan jag lyckades få till det så han kan ladda hem appar...eftersom det gick på mitt apple-konto först :S
Jösses tänk att man ska vara teknik nörd, mat tant, hushållerska, taxi, fröken, ja i stort sett det mesta när man är ensamstående förälder... ja för å inte glömma trädgårdsmästare, städerska, å annat som tillhör när man även har ett hus å trädgård att ta hand om.... slipper i alla fall vara bilmekaniker å det är ju en jäkla tur för där går min begränsning men jag har ju som tur en den bästa av alla pappor man kan tänka sig :D



Tycker det var tråkigt att det kalla vädret tog död på alla fina krokusar som fanns i min gräsmatta, lila å gula men det var ju tur att jag FOTONÖRDEN lyckades föreviga dom på bild :D

Nu är det snart go natt känner jag....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar