torsdag 6 oktober 2011

Bara 1 dag kvar....



Åååå skönt bara 1 morgon kvar denna vecka å gå upp tidigt, tur det för jag tror allvarligt inte jag skulle orkat mer är så (vissa kollegor ska jobba över lördag!!) tur jag inte är 1 av dom ;)
Tror att jag ska ta en röjar dag på lördag, kommer å behövas flera än så men jag kan börja i alla fall.
Ska fixa till i källaren, har ett litet rum som jag ska ha lager hyllor efter alla 4 väggar så ska allt som behöver förvaras vara i plastlådor med täta lock så behöver man inte oroa sig för små knaprande varelser ( råttor) som gärna hälsa på här på hösten å vintern..
Måste dock först baxa ut en frysbox från 1800-talet eller åtminstone från 50-talet, får nog bli tigersåg till den för jag tror inte det finns nån rygg som klarar av det eländet :(

För övrigt surar jag idag över att vi inte lyckades slå piraterna...*morr*

Nu börjar det hända grejer i sonens rum så snart kan det bli inflyttning av grejer...skööönt å slippa ha hela mitt sovrum med sonens saker, å när jag fått ut hans grejer så ska jag be min pappa hjälpa mig med en garderob (inbyggd)
Skulle vilja ha nån av dom här dörrarna...


PAX BIRKELAND Dörr, glas, vit Bredd: 50 cm Höjd: 195 cm  PAX BIRKELAND Dörr, vit Bredd: 50 cm Höjd: 195 cm


Sonen har inte haft tid med sin mamma idag ;)  han har byggt nytt flygplan med morfar efter som dom flög bort det andra... undrar just vem av dom som har roligast?? hi hi
Å när han väl kom hem så for han ut till M i garaget å hjälper till å skruvar båtmotor (eller möjligtvis tjatar hål i huvet på han va vet jag!)

Annars har det varit en otroligt lugn dag kanske har min energi återgått till den normala, ja mera död än levande varianten.

Igår hjälpte jag pappa med skjuts till Ribboda MC så han kunde hämta sin ny servade hoj, inte min typ av hoj men fin är den ändå,
tror han kände att det nog var sista turen för i år för han hittade i alla fall gashandtaget!!! sådan far sådan dotter ;)  hihi
På kvällskvisten blev det lite mys med tända ljus å te och kaffe :)


Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar