söndag 27 mars 2011

En vanlig söndag, eller??

Lördagen tillbringades i Örebro först på bio med en kompis å våra barn, vi såg Rango var väl lite så där tycker jag har sett bättre men den bjöd i alla fall på en del skratt.
sen vidare å inhandla lite mat å lördags godis till barnen förstås.
Skulle fixa lite käk tillsammans med det är bara det att jag tror jag är socialt missanpassad i ett kök medans sällskapet var som Leila bakar (fast vi lagade mat!!) men det blev en utsökt middag med helstekt fläskkotlett i ugn med hasselbackspotatis å till den en så god sallad så jag skulle ha kunnat leva bara på den.... machesallad, gurka, tomat, fetaost, valnötter,solroskärnor, soltorkadetomater MUMS va gott det var....
Sen blev det naturligtvis lite efterrätt chokladpudding med vispgrädde till barnens stora förtjusning, ja vi vuxna var inte heller ledsna över det.
Sen lyckades barnen trycka ihop sig i en koja bakom en säng å äta sitt lördagsgodis, å vi såg en kanon film med keanu reeves som heter Hardball där han får i uppgift å träna ett baseballs lag med ungdomar... mycket glädje å lite sorg hade svårt å hålla tårarna bort ett slag, men helt klart värd å se :)
Om inte annat så är han ju en riktig snygging å se på *dreglar*

Sömnen blev väl lite si så där inatt efter att jag inte visste om min telefon skulle ställa om sig automatisk eller om jag skulle behöva sköta det själv, men jag kom upp i tid till ridningen å de var det enda som var viktigt, försökte få sonen å förstå att han minsann kunde ligga kvar å sova en stund till men det verkade han tycka var helt onödigt ;)
Så med täcket runt sig som en liten inpackad sill satt han å kollade på tv när jag for till stallet.
Blev en liten besvikelse när min vanliga häst Dasty var halt å jag fick rida den jag hade innan Tetino men det gick bra det med eller bra å bra han tyckte nog att jag var besvärlig för mitt på en volt så slog han på en tvärnit å där stod han som ett fån (eller snarare jag satt som ett fån) han är en av dom skumpigaste hästarna som finns i stallet så man får verkligen kämpa för å sitta så still att jag inte stör eller rycker han i munnen å det var väl det han tyckte jag gjorde när han stannade stackarn :( men med lite tips å trix från Eva så bättrade jag mig å tillslut fick vi till flera skänkelvikningar i trav som var kanon, evas komentar Åhh det var så bra så gör en till :D

Sen hem å läsa bok (läs sova!!) en stund för å väckas av hur grabbarna (son med kompis) skrattar å håller på å grejar i Emils rum sen så trär dom in huvudena å förklarar att dom ska gå ut...jo jo men blås inte bort för allt i världen ;)

Men jag kan säga att jag höll på å grava ihjäl mig när jag kollar ut genom fönstret å 2st springer runt som galningar med varsin Drake som dom ska flyga med, men det gick riktigt bra i den här hemska blåsten.
Ropa in dom efter nån timme å bjöd dom på våfflor med tinade jordgubbar å hallon och till det naturligtvis vispad grädde tror dom blev nöjda för dom slevade i sig 4st var!!!! förstår inte vart dom får plats med maten är som å ha ett gäng fågelungar...bara å sleva in ;)
Å fast dom hade fryst så dom inte kunde hålla i kniv å gaffel för händern var så stel frusna så skulle dom ut igen.
Då passade jag på att ta bilen till mina föräldrar som bara bor 3km bort för i morgon är det dax för besiktning å jag tror inte att farbror besiktningman gillar om det hänger stora kockor med lera långt upp på fönstret, så lite tvätt å fixning av den trasiga lampan som den snälla grannfrun upplyste mig om att jag hade så hoppas jag nu att den kommer duga å att den inte får allt för många poäng på pappret i morgon.....

Men nu är det tack å god natt för att jag ska orka med en härlig förmiddags vecka *hua*

Kram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar