lördag 8 januari 2011

I glada vänners lag

Haft en riktigt bra Lördag som börjades på Sveas med frukost tillsammans med Terez som var hemma å hälsade på, bor annars i gislaved... som jag aldrig lyckats med å komma till för å hälsa på fyyy på mig (brukar ju passera minst 1ggr om året) ligger ju ett bra shopping ställe nere i småland... typ ullared!!! ska bättra mig så jag kan avlägga visit nästa gång jag far förbi :)

Sen hem å laga den eländiga dammsugaren som strejkat sist jag försökte mig på å städa, men jag förstår varför jag nästan fick mata han med smutsen på golvet för i slangen satt en ...hm penna å då kan man ju förstå att det kanske inte riktigt funkar som det ska... men efter en avhjälpande hand så var vi G igen å det blev respektabelt för å kunna ta emot lite gäster på kvälls kvisten.
Men först skulle det bakas lite, en center kladdkaka skulle jag försöka mig på, var enkel å göra och bara 10 minuter i ugn passar mig kanon.. tror i alla fall det föll gästerna i smaken :)
Sen var det bara att vänta på gästerna, grannfamiljen Karlssons skulle komma för en liten tår med kaffe å kaka.
Barnen satt med vid fikat sen såg vi inte röken av dom, skönt med stora barn ;)


Grannfruns snälla man försökte på alla sätt att leka äktenskapsförmedlare, å lockade med diverse för å få mig på fall.....hm grävmaskin, stjärnor, eldsflammor,motorcykel eller
HOT RODS..... ja valet blir inte lätt..
Men jag vet att den dagen som grannen ringer å bjuder över mig på kaffe, å jag frågar om jag kan komma som jag är å han svarar att jag ska klä upp mig då stannar jag hemma för då anar jag ugglor i mossen ;-)

Timmarna bara flög iväg i det trevliga sällskapet men fick ett något abrupt slut när stackars Kenneth (grannen) fick rycka ut på snöjour men det höll på bli en tripp till akuten i stället för han höll på bryta ihjäl sig på min trapp som hade fått ett fint is lager....

Har i alla fall haft en mycket trevlig lördag med massa skratt å goda vänner det är sånt som gör livet så mycket roligare..

Kraaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar