söndag 16 september 2012

Moraeus=mysig dialekt :)

Haft en ganska lugn å skön söndag om man bortser från dom hemska timmarna i ångest som jag fick springa runt på Marieberg för å hitta några kläder.....å jag vet inte hur det går till men jag lyckades få med mig 2 par skor hem, helt hopplös är jag skulle ju inte ha några skor alls hade jag tänkt...
Men kan ju i alla fall tacksamt säga att det blev varken Converse eller Nike den här gången å bara det är ju underligt i sig eftersom det brukar vara sånna jag får med mig hem vad än för skor jag ska ha..
Var ju bara tur att jag inte lyckades få med mig några träningskläder för det brukar jag också ha en förmåga att alltid komma hem med, men nu skulle jag ju ha kläder tills vi ska ut med jobbet å käka å då passar nog inte träningskläder så bra tror jag ;)

Men innan mitt hemska affärs besök så hade jag det desto trevligare på Sveas å fikade med terez som var hemma å hälsade på i helgen.
Som vanligt när vi träffas så blir det en hel massa prat å skratt :)

När jag kom hem så fick jag småtting besök å det var nog det minsta näpnaste jag sett jösses... kan knappt fatta att bebisar kan vara så små, men det var skoj å äntligen få se dom sonens små syskon,
Så nu är han på vinden här hemma å letar på saker som han hade när han var bebis som han ska ta med till sin pappa å dom små, så det första han hittade var en liten radiostyrd bil å det är ju bäst å vara snabb så dom inte växer ifrån sakerna....jag menar dom är ju i alla fall 2 veckor gamla så snart springer dom nog runt ...haha sötisen♥ 

Laddar för å börja morgondagen med å köra några kärror till tippen, å äntligen börjar jag se golvet i min Loge sååå skönt å få väck allt gammat skräp, å sen när X:et hämtat allt sitt så kommer det bli så mycket plats till sånt som jag vill...eller kanske skulle ha en logdans innan man fixade till allt, jag menar om det ändå är tomt så är det ju bara å ha lite party...hmmm tål å funderas på 

Har också bestämt med min mamma att hon ska hjälpa mig å måla i rummet, så då vågar jag kanske ta hem folk snart å inte behöva tycka att det ser så förskräckligt ut :(  
som det är nu bara hatar jag å vara där inne, så nu ska det bli VITT VITT å lite nya gardiner på det så ska jag nog stå ut med soffan ett tag till också.

Satt å kollade på Moraeus m.f på Tv:n förut, jag satt mest å lyssnade på den härliga dialekten å kände hur glad hela jag blir av å höra hur mysigt dom pratar, men sen envisades det med å vara med nån rockgrupp (till sonen glädje) inte min, ja missförstå mig inte nu för jag är hårdrockare ut i fingerspetsarna  meeeen dom här är inte nån favvo direkt... Europe, å det jag kunde tänka var mest att förr var dom både bra å såg bra ut nu var dom mest....hmmm gamla ;)

Ska bli spännande i veckan för då kommer dom för tredje gången å ska fixa avloppet, så nu håller jag tummarna för att det kommer bli bra å att jag slipper ha problem med det något mer...

Dax å skicka sonen i säng innan han har dragit fram varenda leksak från vinden, det positiva är att jag får mera plats här å att hans far å sambo kommer få hela huset fullt med saker ;) hihi 

Hittade den här tavlan på nån hobby affär som dom gjort som skyltexemplar, gissa om jag blev sjukt sugen å pyssla, men till saken hör att alla mina saker är ner packade i väntan på å få ordning i hobby rummet i garaget å jag har inte fått dit skrivbord å hyllor än så jag får väl snällt vänta innan jag kan pyssla.... Inser också att det måste vara flera år sedan jag höll på å gjorde några smycken, har fulla lådor å askar med pärlor å silver trådar och massa krims krams, blir också skoj å få sätta igång med igen...jag riktigt kliar i skapar fingrarna :D

Nu hänga lite tvätt å sen dejt med kudden (enda dejten jag inte blir livrädd för) haha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar