söndag 10 juni 2012

Festligheter!

Avnjöt gårdags kvällen utanför Åsbro på 40-års fest, mycket trevligt å kallt ;) frös när jag kom hem så jag hade både tröja långkalsonger å strumpor när jag kröp ner under täcket som fortfarande är den av vintervariant tjockt täcke :D  men det tog sin stund innan jag återfick värmen å kunde somna....
Undrar om min son är inne i nån bra period just nu för den här veckan har han lyckats med å fått morfars gamla åkgräsklippare och en kompis till sin pappas båt som han nu för glatta livet letar motor å transportkärra till :D
Ja å mamman har ingenting emot det för jag gillar å åka båt å hamna på nån ö bara sola å grilla lite korv å dricka kaffe och känna hur lugnet bara sprider sig i kroppen :D
Är nog enda gången jag riktigt kopplar av när jag e på sjön eller vid stranden (som en kompis frågade, att ta det lugn det e inget för dig va??)  näää inte direkt, man kan ju missa nått roligt om man inte håller sig framme ;)

Idag väntar det lite nya äventyr å riktigt roliga sånna, ska ut på en ridtur med styrelsen i klubben jag är med i å lite nervös blir jag för när jag rider storhäst annars så hålls jag ju mest i ridhuset å nu är vi ju 8-10st som ska fara runt i skogen.... skojjsigt!!! kan hända att det blir några bilder (om jag överlever)
Ska bara förbereda lite kaffe å hasa mig ridbyxorna så är jag redo!!

Annars är det mesta som vanligt, tränar som en galning just nu...
på 30 dagar har jag kört 31 träningspass, det som stör mig just nu är att foten inte riktigt håller för alla promenader å löpning så nu har det fått blivit cykling istället, har tagit mig i kragen å cyklat till jobbet några gånger sista veckan å det funkar riktigt bra, inte så mycket till träning men det är 2 mil per dag i alla fall som jag rör mig istället för å sitta still i en bil....för å inte prata om att jag spar pengar varje gång ;) å dom ska jag lägga i en burk å försöka spara tills min blivande 40-års dag då jag förhoppningsvis kan ge mig själv en resa till ISLAND i en vecka ridandes islandshäst i den fina naturen på Island..
Har dock varit på sportaffären å köpt en gelé sadel för min rumpa är inte riktigt lika förtjust i cyklingen som jag är ;) men skam den som ger sig är fast besluten att lyckas!! det går trögt men i alla fall åt rätt håll (minus 14 kg är ju en början å med mera träning så måste det bara hända lite snabbare å mera!!??)







Visst ser det härligt ut!!!

Nä nu kallar hästaputtarna :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar